Nasza szkoła dołączyła do ogólnopolskiego programu „Laboratoria Przyszłości”.
„Laboratoria przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Wykorzystanie sprzętu - marzec 2024 r.
W ramach zajęć krawieckich, uczestnicy "Koła Młodego Odkrywcy" wykorzystując maszyny krawieckie przgotowywali niezbędne acesoria do warsztatów, które zrealizowane zostały w Zespole Szkół Usłóg i Przedsiębiorczości w Płocku.
|
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - luty 2024 r.
11 lutego klasy V a i b w pracowni Laboratoria Przyszłości świętowały „urodziny Europejskiego Numeru Alarmowego – 112”. Wykorzystując multimedialny sprzęt zakupiony w ramach programu zaprezentowano uczniom treści, które poszerzyły ich wiedzę na temat zastosowania numeru 112. Jakie numery zastępuje 112? W jakich sytuacjach należy go używać, a w jakich nie? Jak należy się zachować i jakie informacje podać dzwoniąc pod ten numer? Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda z grup miała wykonać z klocków Lego projekt związany z numerem alarmowym 112. Okazało się, że dzieci są świetnymi architektami, pomysłowo wykonali zadanie. Na zakończenie zajęć każdy uczestnik wykonał zdjęcie swojej pracy.
|
|
|
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - styczeń 2024 r.
Uczestnicy „Koła Młodego Odkrywcy” korzystając z aparatu cyfrowego uwiecznili piękne prace uczniów, które wzięły udział w Konkursie „Najpiękniejsza ozdoba bożonarodzeniowa”. Zapraszamy do obejrzenia galerii ;).https://www.szkola5-plock.pl/index.php/galeria-65
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - listopad 2023 r.
AKCJA STOP AGRESJI I PRZEMOCY - W naszej szkole rozpoczęła się akcja Stop Agresji i Przemocy, w której wykorzystujemy sprzęt pozyskany w ramach programu Laboratoria Przyszłosci. Młodzież najstarszych klas przygotowała plakat, wszyscy uczniowie rozpoczęli promowanie pozytywnych zachowań na ,, przerwie mima " :milczymy i komunikujemy się jedynie za pomocą gestów.
|
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - kwiecień 2023 r.
Kreatywnie w świetlicy - na zajęciach z wykorzystaniem zakupionego sprzętu w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, uczniowie korzystając z klocków Lego pracując w zespołach, konstruowali ogrody pełne kolorowych drzew i kwiatów, a tym samym nawiązali do przypadającego 22 kwietnia Dnia Ziemi. Wykazali się przy tym dużą kreatywnością i umiejętnością współpracy.
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - marzec 2023 r.
Uczniowie klasy 5 B mogli rozwijać swoje kompetencje społeczne poprzez pracę w zespole, korzystając z klocków konstrukcyjnych LEGO zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Taki rodzaj zabawy to nie tylko sposób na rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz kreatywności, ale także jest to świetna forma integracji klasy. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani w pracę i chętnie przedstawiali efekty swoich działań.
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - luty 2023 r.
Klocki to świetna zabawa, ale czy można z nich zbudować zabawkę?
Z tym pytaniem zmierzyli się na technice uczniowie klasy 4 a. W grupach prowadzili dyskusje, rysowali projekty. Każdy projekt musiał być szczegółowo opisany: z których klocków powstanie zabawka, które elementy będą ruchome, a które nie. Wszyscy członkowie grup brali udział w projektowaniu i konstruowaniu. Efekty pracy można podziwiać na zdjęciach. Prawda, że są imponujące?
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - styczeń 2023 r.
W związku z Międzynarodowym Dniem Klocków Lego i Dniem Puzzli uczniowie klasy IV b podczas wspólnych zabaw z wykorzystaniem klocków Lego, wykazywali się swoją kreatywnością i umiejętnością logicznego myślenia. Klocki Lego to nie tylko zabawka, lecz również doskonałe narzędzie do kształtowania umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz zręczności. Uczniowie podczas zajęć świetnie się bawili i rozwijali swoje pasje. Klocki są atrakcją, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych.
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - grudzień 2022 r.
W ramach programu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie klas 5 na technice poznawali materiały włókiennicze. Dzięki wykorzystaniu interaktywnych pomocy edukacyjnych, dowiedzieli się z czego powstają materiały włókiennicze, poznali różnice pomiędzy tkaniną a dzianiną. W ramach podsumowania, mieli możliwość spróbować swoich sił w wytwarzaniu dzianin. Samodzielne nabieranie oczek na druty czy rozpoczynanie pracy na szydełku, początkowo wydaje się trudne. Z czasem nabiera się wprawy.
|
|
|
Wykorzystanie sprzętu - listopad 2022 r.
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie klasy VII a układali Klocki Lego czytając instrukcję. Jakby powiedziała młodzież, wyższy LEVEL w Lego. Wbrew pozorom nie wszystkim udało się dobrze wykonać pracę. Przed nami kolejne wyzwanie, więc nie poddajemy się. Wiemy nad czym musimy popracować. Lekcja minęła szybko i konstruktywnie.
|
|
|
Uczniowie coraz częściej podczas zajęć korzystają ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.
Wykorzystanie sprzętu - październik 2022 r.
Uczniowie klasy VI b w programie Lego konstruowali urządzenie do wodowania, pojazd arktyczny, pojazd do eksploracji jaskiń oraz skuter śnieżny, testowali zaprojektowane ramię wodujące łódkę, zaprogramowali reflektor ze zmiennymi kolorami. Dzieci były bardzo zadowolone z formy zajęć. Z zaangażowaniem włączyły się do działania, podzieliły zadaniami. Efekt pracy wszystkim uczniom bardzo się spodobał i z radością przyjęły informację, że to z pewnością nie ostatnia lekcja techniki z klockami lego. Nauka przez zabawę, tworzenie, budowanie, kreowanie rozwija wyobraźnię przestrzenną, umiejętności twórcze, matematyczne, zdolności logicznego myślenia - dlatego warto powtarzać takie lekcje.
|
|
|
Uczniowie naszej Szkoły korzystają już ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.
Wykorzystanie sprzętu - wrzesień 2022 r.
We wrześniu na lekcji informatyki uczniowie klasy VI a operowali klockami LEGO Education, wykorzystując metodę pracy projektowej STEAM łączącą: naukę (S), technologię (T), inżynierię (E), sztukę (A) i matematykę (M) w celu budowania u uczniów kompetencji przyszłości. Było mnóstwo dobrej zabawy i radości – wzmacnialiśmy pewność siebie i rozwijaliśmy umiejętność krytycznego myślenia, a także z odwagą i swobodą odkrywaliśmy zjawiska i zagadnienia przedmiotów STEAM.
Klocki zostały zakupione w ramach programu - „Laboratoria przyszłości”.
|
|
|
|
|